keskiviikko 29. marraskuuta 2017

Mielikuvitusmatka Kunlandiin

Maanantai
Matkamme alkoi aamupäivällä Helsinki-Vantaan lentokentältä, josta lensimme Kunlandin pääkaupunkiin, Kunland Cityyn. Astuessamme ulos koneesta huomasimme, että sää oli sateinen mutta lämmin. Emme antaneet sateen vaikuttaa meihin, vaan olimme hyvillä mielillä. Lentokentältä lähdimme taksilla kohti hotelliamme, joka sijaitsi vähän pienemmässä kaupungissa, muutaman kymmenen kilometrin päässä Kunland Citystä. Taksimatkan aikana silmäilimme maisemia, jotka olivat kerrassaan upeat. Saavuttuamme hotellille kävimme syömässä. Sen jälkeen lähdimme käymään paikallisessa museossa. Museo oli mielenkiintoinen, ja viihdyimme siellä pitkään. Paluumatkalla hotellille poikkesimme kauppaan ostamaan iltapalaa. Hotellille saavuttuamme söimme ja menimme nukkumaan.
kuva: www.pexels.com

Tiistai
Tänään kävimme tutustumassa kaupunkiin. Kaupunki oli todella kaunis, vaikka sää oli hieman pilvinen. Kävimme monta matkamuistomyymälää läpi ja ostimme tuliaisia kotiin vietäväksi. Puhuimme paikallisten kanssa ja opimme jopa muutaman sanan kunuraa, joka on yksi Kunlandin virallisista kielistä. Menimme syömään paikalliseen ravintolaan, ja ruoka oli mielenkiintoisen makuista. Puhuimme huomisesta päivästä ruuan ääressä. Aiomme mennä Kolmårdenin elämyspuistoon. Luimme siitä jo kolmarden.com-nettisivustolta ja olemme todella innoissamme. Kun päivä oli saatu päätökseen, päätimme palata takaisin hotellille ja mennä nukkumaan.

Keskiviikko
Lähdimme aamulla ajamaan bussilla kohti Kolmårdenin eläinpuistoa. Päivä oli aurinkoinen, ja matka taittui nopeasti. Kolmarden.com-sivuston mukaan eläinpuistossa on upea safari, missä pääsee näkemään eläimiä lähietäisyydeltä. Safarin ansiosta Kunlandin eläinpuisto onkin ainutlaatuinen. Päästyämme puistoon sisälle innostus vain kasvoi, ja näimme jo ensimmäiset eläimet. Safarilla istuimme gondolihissin kyydissä ja näimme muun muassa kirahveja, karhuja ja leijonia. Kuljimme koko päivän eläinpuistossa näitä luonnonihmeitä ihastellen. Näimme eläinpuistossa myös upean delfiinishow’n, joka kruunasi koko päivän. “Life-delfiinishow on maailmanmenestys”, kolmarden.com-sivustolla kerrotaan. Esitys totisesti oli maineensa veroinen. Lähdimme illalla antoisan päivän jälkeen takaisin kohti hotellia.
kuva: Wikipedia

Torstai
Aamulla menimme aamupalalle läheiseen kahvilaan. Saimme sen ansiosta päivän hyvin käyntiin. Aamupalan jälkeen suuntasimme bussilla Kunland Cityyn ja menimme siellä sijaitsevaan ostoskeskukseen. Tästä reissusta tytöt olivat innoissaan mutta pojat eivät, joten pian he lähtivät kiertelemään muualle kaupunkiin. Tämän jälkeen menimme yhdessä syömään keskustassa sijaitsevaan hampurilaisravintolaan ja kiertelimme kaupungissa katselemassa paikkoja. Illalla meitä odotti koko päivän kohokohta. Olimme ostaneet ennakkoon liput Kunlandin jääkiekkoliigan avausotteluun, jossa pelasivat vastakkain HC Kunland City ja Djurgården. Ottelussa oli erittäin hieno tunnelma, ja tiukan pelin jälkeen kotijoukkue voitti 3-2. Ottelun jälkeen lähdimme takaisin hotellille.

Perjantai
Perjantaiaamuna herättyämme nautimme aamupalan hotellilla. Ennen lähtöämme takaisin Suomeen kävimme vielä katsomassa kuninkaanlinnaa. Olimme siinä toivossa, että näkisimme kuningas Sepa II:n. Kuningasta emme nähneet, mutta kuninkaanlinna oli mahtavan suuri ja hieno. Lähdettyämme kuninkaanlinnasta menimme hakemaan hotellilta tavaramme ja suuntasimme kohti Kunland Cityn lentokenttää. Lento Suomeen meni nopeasti, ja paluu arkeen alkoi.

Kirjoittanut tiimi Kunut (Anna Kuukka, Camilla Malmi, Aaro Vinha, Eetu Aaltonen ja Hilla Korhonen)